مقالات

راهنمای کامل خرید پسته مرغوب+ نکات تشخیص پسته با کیفیت و بی کیفیت

راهنمای خرید پسته

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با پسته بدانید این است که پسته دارای مدل‌ها و نوع‌های مختلفی است. درصورتی‌که می‌خواهید این آجیل و مغزیجات محبوب را خریداری کنید، باید نکات قبل از خرید پسته را به طور کامل تحلیل کنید.

اگر به پسته علاقه زیادی دارید و می‌خواهید به‌طوری حرفه‌ای بهترین پسته مرغوب را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که نکات و راهنمای انتخاب پسته ممتاز و باکیفیت را بررسی کنید. تولیدکنندگان و کشاورزان زیادی وجود دارند که پسته را در کیفیت‌های مختلف کشت و ارائه می‌کنند.

پیداکردن بهترین پسته برای خرید آن بسیار مهم است؛ زیرا پسته‌های بی‌کیفیت طعم و مزه خوبی نداشته و ممکن است بسیاری از فواید پسته را نداشته باشند. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این بلاگ آموزشی ما را همراهی کنید. در ادامه نکات قبل از انتخاب پسته در مدل‌های مختلف مانند پسته اکبری و پسته فندقی را به شما ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید پسته با کیفیت

نکات مهم قبل از خرید پسته

پسته یک آجیل بسیار محبوب است؛ یعنی هر کسی که به خرید آجیل رفته و می‌خواهد بسته‌ای از آجیل برای دوستان خود هدیه بگیرد، حتماً یک پسته ممتاز را نیز درون آجیل خود قرار می‌دهد. طعم و مزه پسته عالی بوده و بافت آن نیز نرم و ترد است.

فواید این آجیل نیز فوق‌العاده است؛ اما نکته مهم اینجا است که تمامی این ویژگی‌ها در پسته مرغوب وجود داشته و در پسته‌های معمولی یا بی‌کیفیت وجود ندارند. اگر می‌خواهید بهترین پسته را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که نکات زیر را  حتماً در نظر بگیرید:

 طعم پسته

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید بررسی کنید، طعم پسته است. طعم پسته بیشترین تأثیر را در کیفیت آن داشته و هر چه خوش‌طعم‌تر باشد، میزان لذیذی آن نیز بیشتر می‌شود. نه‌تنها پسته بلکه در بسیاری از آجیل‌ها و خشکبارها طعم اولین حرف را می‌زند.

طعم می‌تواند نشان‌دهنده تازه یا کهنه بودن پسته باشد؛ از طرف دیگر هر چه طعم پسته خوشمزه‌تر و لذیذتر باشد، نشان‌دهنده شرایط مناسب برای رشد این آجیل محبوب است. هر کدام از نوع‌های پسته از پسته اکبری تا پسته احمد آقایی و پسته کله‌قوچی طعم منحصربه‌فرد خود را دارند.

هنر دوستدار پسته این است که طعم خوش هر نوع پسته را حفظ کرده و زمان خرید بهترین طعم را انتخاب کند. این موضوع مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب پسته است. می‌توانید برای این کار از یک علاقه‌مند به پسته کمک بگیرید. چنین فردی می‌تواند به‌راحتی بهترین طعم برای پسته را تشخیص دهد.

اندازه پسته

مورد دیگری که بررسی آن بسیار مهم بوده و می‌تواند به‌عنوان بهترین راهنما برای شناخت پسته مرغوب باشد، اندازه پسته است. شما می‌توانید با بررسی اندازه پسته اصیل بودن و باکیفیت بودن آن را تشخیص دهید. برخی از افراد فکر می‌کنند که آجیل و مغزیجات اندازه‌ای یکسان داشته و اگر اندازه متفاوت باشد، تأثیر بالایی در قیمت یا ارزش آن نخواهد داشت؛ اما این را باید گفت که اندازه هم در پسته مهم است و هم در آجیل‌های دیگر.

مدل‌های مختلف پسته ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند؛ شما باید با این اندازه‌ها آشنایی داشته و ببینید که هر کدام چه اندازه‌ای را دارا هستند. اگر به طور مثال فروشنده‌ای پسته ریزی را به‌جای پسته اکبری جا بزند، می‌توانید با اندازه‌گرفتن پسته و دقت به شکل ظاهری آن به‌راحتی بی‌کیفیت بودن و اصل نبودن پسته را تشخیص دهید.

در صورت کوچک بودن پسته، آن نوع پسته اکبری نبوده و فروشنده قصد کلاهبرداری از شما دارد. البته نسبت به دیگر معیارها، اندازه پسته ممکن است اهمیت کمتری داشته باشد؛ زیرا ممکن است زمان رشد عوامل مختلفی موجب کوچک‌تر شدن پسته شده باشند.

نکات مهم قبل از خرید پسته

ظاهر پسته‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از خرید پسته که حتماً باید آن را زمان خرید پسته بررسی کنید، ظاهر پسته‌ها است. ظاهر پسته می‌تواند نشانه‌های مختلفی را برای پسته به شما ارائه دهد. می‌توانید با بررسی ظاهر پسته تشخیص دهید که پسته در چه شرایطی رشد کرده و چه طعم و مزه‌ای نیز دارد.

به طور مثال زمانی که پوست پسته شکسته شده باشد، نشان‌دهنده این است که پسته در فشار بوده و کیفیت آن به‌عنوان پسته ممتاز شناخته نمی‌شود. از طرف دیگر لک‌های قهوه‌ای که روی پوست پسته ایجاد می‌شوند نیز نشان‌دهنده کیفیت پایین پسته مدنظر هستند.

این موضوع ممکن است به دلیل رنگ‌آمیزی پوست پسته برای زیباتر جلوه‌دادن آن باشد؛ اما این کار برای انسان مضر بوده و ضررهای زیادی را برای شما دوستان عزیز خواهد داشت. برای تشخیص رنگی بودن پسته می‌توانید روی سطح پوست آن دست کشیده یا از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

مغز پسته

اگر به دنبال بهترین نکته برای راهنمای انتخاب پسته ممتاز و مرغوب هستید، مغز پسته می‌تواند نکاتی عالی دررابطه‌با پسته به شما ارائه دهد. در واقع نه‌تنها مغز پسته بلکه مغز آجیل‌های دیگر مهم‌ترین معیار برای بررسی مرغوب بودن آن‌ها است.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید پسته با بررسی مغز آن نمایان می‌شوند. زمانی که به خرید پسته می‌روید معمولاً پسته به‌صورت خندان برای شما ارائه شده است. پسته زمانی خندان می‌شود که به‌اندازه رسیده شده و مغز آن درشت شده است. مغز زمانی که درشت شود پر از ویتامین و طعم عالی شده و پوست پسته را می‌شکافد.

کافی است یک‌مشت پسته در دستان خود تکان دهید؛ اگر صدای زیادی از پسته درآمد؛ یعنی مغز پسته کوچک بوده و پسته هنوز نرسیده است. این پسته‌ها طی فرایند مکانیکی خندان می‌شوند که باعث کاهش کیفیت آن‌ها می‌شود.

خرید مغز پسته مرغوب

یک‌دست بودن پسته‌ها

همیشه زمانی که به خرید آجیل یا خشکباری می‌روید قطعاً به‌ظاهر آن توجه می‌کنید. ظاهر آجیل و مغزیجات اطلاعات مختلفی را به شما می‌دهد که می‌توانید با بررسی آن‌ها از کیفیت آجیل خبردار شوید. یکی از نکات قبل از خرید پسته این است که پسته یک‌دست باشد. در واقع زمانی که مشتی پسته به دستان خود می‌گیرید، می‌توانید اندازه پسته‌ها نسبت به یکدیگر را بررسی کنید.

درصورتی‌که پسته به‌صورت یک‌دست باشد، یعنی تمام آن از یک نوع و مدل بوده و کیفیتی یکسان دارند؛ اما اگر پسته‌ها دارای تعدادی درشت و تعدادی ریز است، یعنی پسته مخلوطی از پسته‌های بی‌کیفیت و باکیفیت است. این کار را برای کاهش هزینه فروش پسته انجام می‌دهند و نباید در دام چنین فروشنده‌هایی بیفتید.

بسته‌بندی پسته

نکته مهمی که می‌تواند به‌عنوان راهنمای تهیه پسته مرغوب به شما کمکی فوق‌العاده کند ظاهر بسته‌بندی پسته است. همیشه افراد سراغ گزینه‌های فله‌ای در میان آجیل‌ها و خشکبار می‌روند. این امر به دلیل ارزان‌قیمت‌تر بودن آجیل فله‌ای است.

درصورتی‌که بخواهید آجیل فله‌ای بخرید، باید بهترین و معتبرترین فروشنده را برای این کار پیدا کنید؛ اما پسته‌هایی که بسته‌بندی‌شده‌اند، معمولاً کیفیت بالاتری دارند. دلیل این موضوع این است که فروشنده و تولیدکننده آن‌ها معتبرتر بوده و قابل‌اطمینان‌تر هستند.

اگر به دنبال بهترین کیفیت برای انتخاب پسته هستید، پسته‌های بسته‌بندی آقای پسته بهترین کیفیت و قیمت را برای خرید پسته مرغوب و باکیفیت به شما ارائه می‌دهند. می‌توانید مدل‌های مختلف پسته مرغوب را از آقای پسته با بسته‌بندی‌های شیک انتخاب و خریداری کنید.

 فروشنده پسته

یکی از نکات بسیار مهمی که می‌تواند شما را در تهیه پسته کمک کرده و به‌عنوان مهم‌ترین نکات  شناخته شود، فروشنده پسته است. تمامی مواردی که در بالا بررسی کردیم مهم هستند؛ اما درصورتی‌که برای خرید پسته به فروشنده معتبری مراجعه کنید، فروشنده قیمتی مناسب برای انواع کیفیت‌های پسته خود قرار داده است.

به طور مثال اگر بودجه شما کم باشد می‌توانید با قیمت مناسبی پسته‌های درجه پایین‌تر را بخرید؛ اما در صورت نداشتن محدودیت بودجه می‌توانید از این فروشندگان بهترین کیفیت پسته را درخواست کرده و دریافت نیز کنید.

توجه به انس پسته

اونس نوعی واحد اندازه‌گیری برای اشیا و مواد خوراکی مختلف است. موردی که می‌تواند شما را در انتخاب پسته کمک کند توجه به اونس پسته است. برای این که بتوانید اونس پسته را اندازه‌گیری کنید، باید از ترازوی اونس گیر استفاده کنید. در کفه ترازو 142 گرم وزنه قرار داده و در کفه دیگر پسته می‌ریزید.

پس از میزان بودن پسته‌ها، پسته‌های کفه را برداشته و به دسته‌های ۵تایی تقسیم می‌کنید؛ هر کدام از این دسته‌ها یک اونس پسته محسوب می‌شوند. به طور مثال اگر تعداد بسته‌های ۵تایی 24 عدد باشد، 24 اونس داریم. هرچه اونس بیشتر باشد، تعداد پسته‌های معادل 142 گرم بیشتر شده و در نتیجه آن وزن دانه‌های پسته سبک‌تر می‌شود.

انس پسته

سخن پایانی

اگر می‌خواهید نسبت به تهیه پسته اقدام کنید، باید نکات قبل از خرید پسته را به طور کامل بررسی نمایید. زیرا پسته‌های مختلف کیفیت‌های مختلفی داشته و میزان مرغوبیت آن‌ها متفاوت است. اگر می‌خواهید پسته‌ای بخرید که بهترین کیفیت را داشته باشد، می‌توانید از معیارهای بالا برای  استفاده کنید. نکاتی که در این مقاله با هم بررسی کردیم آشنایی کاملی از پسته مرغوب و نحوه خرید آن به شما خواهد داد.

سؤالات متداول

چگونه پسته مرغوب بخریم؟

اگر می‌خواهید پسته مرغوب و ممتاز بخرید، باید معیارهای مختلفی از پسته مانند وزن، اندازه، طعم، ظاهر و… را بررسی کنید. می‌توانید بهترین پسته را از آقای پسته با بسته‌بندی‌های شیک بخرید.

مهم‌ترین ویژگی پسته مرغوب چیست؟

مهم‌ترین ویژگی که در پسته باکیفیت وجود دارد، ظاهر یک‌دست، درشت بودن مغز و خوش‌طعم بودن آن است.

کدام فروشگاه بهترین پسته مرغوب را به فروش می‌رساند؟

فروشندگان مختلفی برای فروش پسته وجود دارند. آقا پسته بهترین کیفیت پسته را به شما دوستان عزیز ارائه داده و حتی می‌توانید پسته را با پسته‌های شیک و هدیه نیز سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =